Ateliér 1

Hudba rakouských klášterů na českých kůrech 18. století

Sbormistr: Vít Aschenbrenner

P. Franz Josef Aumann, CanReg. (1728-1797): Missa in C

Franz Josef Aumann byl jedním z nejvýznamnějších skladatelů rakouských klášterů v době jejich největšího rozkvětu ve druhé polovině 18. století. Jeho působištěm byl klášter Sv. Florián, pozdější působiště Antona Brucknera. Aumannovy skladby byly oblíbeny po celém Rakousku i v českých zemích a čeští chorregenti si je vášnivě opisovali. Jeho slavnostní Missa in C se patrně přes pražský svatovítský kůr dostala do repertoáru mariánského poutního kostela v Klatovech. Aumannův styl se vyznačuje lehkostí a formálním mistrovstvím, díky čemuž byly jeho skladby mnohdy zaměňovány za díla Josepha Haydna. 

Počet volných hlasů v tomto ateliéru:
Soprán: 0 | Alt: 1 | Tenor: 13 | Bas: 12

Ateliér 2

Žena v písni

Sbormistr: Kamila Zenklová

Erti nachvit seminaris (gruzínská)

Što j pa moru (běloruská)

Drak (irská)

Bröllopsvisa efter Kirsten (švédská)

Der Glöggaijoder (rakouská)

Vyhorela lipka (slovenská)

Žena nás provází celým životem. Je u našeho zrodu, učí nás první krůčky i slova, trpělivě vychovává, pofouká odřená kolena. Někdy ostřejším slovem zhodnotí naše pubertální nápady, ale také obejme, když je třeba, konejší po zklamání s první láskou. Je oporou, když na bitevním poli života přichází nejtěžší chvíle, stejně jako je něžnou éterickou bytostí, kterou lze uchopit tak málo, jako křídla motýlů. Moudrá rádkyně se stříbrnými vlasy se může životem změnit v čarodějnici zaklínající celý svět.

Různé kultury, různé hodnoty, ale příběhy žen stále stejné. To vše bude náš ženský ateliér.

Počet volných hlasů v tomto ateliéru:
Soprán: 36 | Alt: 23

Ateliér 3

Thomas Morley třikrát jinak aneb co to zkusit takhle?

Sbormistr: Kryštof Spirit

Thomas Morley: No, no, Nigella à 5

Robert Lucas Pearsall: No, no, Nigella à 8

 

Thomas Morley: Now is the month of maying à 5

Kirby Shaw: Now is the month of maying à 4

 

Thomas Morley: My bonnie lass she smileth à 5

Peter Schickele: My bonnie lass she smelleth à 5

Velice rád kombinuji starou hudbu s hudbou moderní současnou. Zároveň nemám rád v hudbě nudu. A proto jsem vybral tři nádherné rozverné madrigaly anglického renesančního skladatele Thomase Morleyho, ke kterým zkusíme secvičit novodobé „covery“. Zhudebnění od Roberta Lucase Pearsalla je brahmsovsky romantické, od Kirbyho Shawa zní téměř jako spirituál. K hudební parodii prof. Petera Schickeleho, který vytvořil postavu fiktivního zapomenutého Bachova syna P.D.Q. Bacha, není třeba nic dodávat, tu je třeba prožít.

Počet volných hlasů v tomto ateliéru:
Soprán: 0 | Alt: 0 | Tenor: 12 | Bas: 14

Ateliér 4

Písně z Katalánska

Sbormistr: Josep Vila Jover

Josu Elberdin - Segalariak

Josep M. Ruera - Sant Joan

Josep Cumellas Ribó - L'hereu Riera

Josep Vila i Casañas - Laudate Dominum

Javier Busto & Matías Antón Mena - A tu lado

Pablo Casals - O vos Omnes

Chcete poznat katalánské lidové písně a katalánské skladatele?

Chcete-li si zazpívat, užít si a objevit novou muziku, tohle je váš ateliér.

Počet volných hlasů v tomto ateliéru:
Soprán: 15 | Alt: 3 | Tenor: 16 | Bas: 16

Ateliér 5

Muzikálové kořeny

Sbormistr: Zuzana Kadlčíková

Dobře placená procházka - Jiří Suchý, Jiří Šlitr
  - Haleluja
Johanka z Arku -  Ondřej Soukup, Gabriela Osvaldová & Jiří Hubač
  - Veni, creator spiritus,
  - Ty jsi ten déšť
West side story  - Leonard Bernstein, Stephen Sondheim
  - Tonight
  - One hand, One heart
  - America
Jesus Christ Superstar -  Andrew Lloyd Webber, Tim Rice
  - Poslední večeře
  - Psát od prvních řádků
  - Hosanna
Hair -  Galt MacDermot, Gerome Ragni & James Rado
  - Aquarius
  - Manchester
  - Hair
  - Let the sunshine in

Vybírat tituly na tento skvostný ateliér bylo neskutečně těžké. Abychom si jich užili co nejvíce a přitom na koncertě „nepřetekli“ do jiných ateliérů skladby z jednotlivých muzikálů budou lehce zkráceny a vytvoří plynulá pásma

Podle Vaší chuti se blýsknout jako sólisté může ještě docházet k případným úpravám programu.

Muzikálové propriety jako např. sluneční brýle, buřinky, příčesy a hippie šátky rozhodně nenecháme ležet doma v koutě!

Počet volných hlasů v tomto ateliéru:
Soprán: 0 | Alt: 0 | Tenor: 1 | Bas: 5

Ateliér 6

Schubidubi Halleluja II.

Sbormistr: Jan Staněk

Birdland (Josef Zawinul / Jon Hendricks,  arr. Jerry Nowak)

Mack the Knife (Kurt Weill / Bert Brecht, Marc Blitzstein, arr. Anita Kerr)

Rock Around the Clock (Max C. Freedman, Jimmy de Knight, arr. Jeff Funk)

Shout Glory! (Byron J. Smith)

Psalm 150Praise Ye the Lord (Oliver Wells)

Total praise (Richard Smallwood)

You show me (Nico Schlenker)

Gospely a jazzové písničky mohou mít podobnou formu, harmonii a i melodiku, přesto se podstatně liší.

Gospel by měl být niterný, prožitý směrem dovnitř ať už meditativně či extaticky. Měl by strhávat svým duchovním obsahem, mluvit k Bohu nebo o Bohu. Není-li Halleluja při zpěvu vnitřně prožité, jeví se příliš patetické a dokáže jít pěkně na nervy…

Jazzové písničky dokážou jít na nervy také. Zejména plytkostí textů, mnohdy nevhodných pro sbor (když 80 zpěvaček a zpěváků vyznávají lásku nějaké bejby…) Jenže nám v těch písničkách o text zpravidla moc nejde, spíš se chceme vyřádit na synkopách. A tak je lepší o textu moc nepřemýšlet, můžeme si tam dát nějaké šubidubi nebo jinou zvukovou konstantu. Nezáleží na tom.

Doufám, že se nám podaří v sobotu v kostele zpívat o Bohu a v neděli na koncertě „udělat show“ a pobavit publikum. Navázat na 1. verzi tohoto ateliéru z roku 2013 a zařádit si podobně jako tehdy.

Počet volných hlasů v tomto ateliéru:
Soprán: 0 | Alt: 0 | Tenor: 10 | Bas: 10